Laatste nieuws

9-09-2015

Nieuwe stimuleringsregeling voor verduurzaming sportaccommodaties

Lees meer

1-05-2015

Nederland nalatig met energiebesparing gebouwen

Lees meer

19-02-2015

Zo werkt de CO2-Prestatieladder

Lees meer

8-09-2014

Energielabel voor nieuwe utiliteitsgebouwen

Lees meer

31-07-2014

Trend: doe-het-zelven met energie

Lees meer

Weersverwachting
Den Haag
Partners

Utiliteitsgebouwen

Een 'Groen label' verhoogt de waarde en status van uw bedrijfspand, maar ook het imago van uw bedrijf!

Het energielabel is ingevoerd omdat de Europese Unie minder afhankelijk wil zijn van de grondstoffen uit het buitenland. Door het energielabel worden eigenaren van gebouwen zich bewust van de hoeveelheid energie die zij verbruiken en de besparingen die behaald kunnen worden. De verwachting is dat de prijzen van fossiele brandstoffen de komende tijd zullen blijven stijgen. Dus is het raadzaam om te investeren in verduurzaming van uw vastgoed.

Het energielabel kunt u gebruiken als weergave van de huidige staat van uw gebouw. Het energielabel loopt op van G naar A. Hoe dichter bij de A, hoe zuiniger. Als u weet wat het energielabel van het gebouw is en hoe u dit label kunt verbeteren, kunt u deze verbetering uitbesteden aan Labelsprong. Wij nemen dan samen met onze partners de leiding over het project om het gebouw of de gebouwen te verbeteren. Wij geven de garantie dat de gewenste Labelsprong(en) door de aanpassingen behaald worden. Zo maakt u altijd een Labelsprong!

Verkoop

Uit onderzoek is gebleken dat gebouwen met een ‘groen’ energielabel sneller en tegen een hogere prijs verkocht worden dan gebouwen zonder energielabel. Kijkers worden sneller kopers omdat ze inzicht hebben in de staat van het gebouw en in de mogelijke energiebesparingen. Investeren in duurzaamheid is rendabel en leuk. Dit kan Labelsprong laten zien in een advies.

Verhuur

Bij de verhuur is het investeren in energiebesparing in het voordeel van de verhuurder en de huurder. Huurders zijn bereid om meer huur voor het gebouw te betalen, als hun energiekosten lager zijn. Voor bedrijven is het goed voor hun imago om een groene uitstraling te hebben. De consument waardeert het als ook grotere gebruikers denken aan het behoud van deze aarde.